2017. már 19.

Bownie...

írta: kssbnc
Bownie...

...Jamie Oliver receptje alapján.

Sziasztok!

Rengetegféle brownie recept kering a neten, többet még elolvasni is borzalom. Nagyon nagy aránybeli eltérések vannak, sokat kipróbáltam én is, de ez a recept jött össze legjobban, már töbször is. Maga az elkészítés nagyon egyszerű, egy kritikus mozzanata van: a sütés. Baromi könnyű túlsütni és akkor egy fojtós tészta lesz a végeredmény, én is elkövettem ezt a hibát, de utána már tudtam mire kell figyelni. Adhatunk hozzá vanília fagylaltot, de házi lekvárral is nagyon finom, kicsit tompítja a töménységet. A recept arányai nagyon jók, nem kell bele nagy mennyiségű cukor, mint sok más receptbe, és a végeredmény is harmónikus. Ez nem az a recept, ami az internetes oldalán van, hanem az egyik receptkönyvéből szereztem. Ez az adag 32x26-os tepsihez lesz elég, a sütésnél 180 °C fok van írva, nekem  gázsütőm van és 4-es fokozaton sütöttem, de ez szinte minden sütőnél más, szóval érdemes figyelni. Akkor lesz jó mikor már a teteje megszilárdult, de ha megrázzuk a tepsit, még remeg az egész, vagy ha beleszúrunk egy fogpiszkálót és ráragad. 

brownie.jpg

Hozzávalók:

- 200 g étcsokoládé (jobb a magasabb kakaótartalmú, de nekem az 52 %-osból is jó lett)

- 250 g vaj

- 200 g porcukor 

- 4 tojás

- 4 ek. liszt 

- 6 ek. kakaópor

- 1 csomag sütőpor 

- 1 marék bármilyen mag (dió, pekán, mogyoró)

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra. A száraz összetevőket összeszitáljuk. A vajat a csokoládéval gőz fölött felolvasztjuk, majd hozzáöntjük a száraz összetevőkhöz és jól elkeverjük, aztán egyesével hozzadjuk a tojásokat, adjuk hozzá a feldarabolt diót is. Egy sütőpapírt vizesítsünk be a csap alatt, majd gyűrjük össze és nyomjuk ki belőle a vizet, simítsuk egy tepsibe és pár csepp olajat kenjünk el rajta. Öntsük bele a tepsibe a masszát és mehet be a sütöbe 15 percre, a sütőtől függően +/- 2-3 perc is lehet, figyeljük a bevezetőben leírtak alapján. 

Szólj hozzá

csoki vanília desszert brownie