2016. már 15.

Ricottával töltött ravioli, tejszínes paradicsomszósszal...

írta: kssbnc
Ricottával töltött ravioli, tejszínes paradicsomszósszal...

...avagy a házi tészta mindig jobb .

Sziasztok!

A hétvégén sikerült egy jó kis tésztagéphez jutnom, így lehetőség nyílt szép, vékony raviolik elkészítésére, és tényleg olyan vékony lett a tészta, hogy átláttam rajta. A tölteléket nem bonyolítottam túl, inkább az ízekre koncentráltam. A tésztához mindig jól jön egy kis szósz, úgyhogy gyorsan összedobtam hozzá a szokásos olaszos paradicsomszószomat és egy kis tejszínnel felengedtem. Elég sok időt el lehet tölteni a tészta szaggatással és töltögetéssel, de megéri, mert a végeredmény nagyon finom lesz. A tésztához nem szükséges gép, nyújtófával is ki lehet nyújtani megfelelő vastagságúra. Ennyi hozzávalóból 40-45 db ravioli készült.

sam_4982.JPG

Hozzávalók:

Tészta:

- 400 g liszt 

- 4 tojás

- csipet só

Töltelék:

- 250 g ricotta

- 3-4 szem szárított paradicsom

- 100 g füstölt sajt 

- 3 gerezd fokhagyma

- 1 tk. szardella paszta 

- só

Paradicsomszósz:

- 500 ml sűrített paradicsom

- 1 fej hagyma

- 4 gerezd fokhagyma

- kakukkfű, oregano, bazsalikom, só, bors 

- olívaolaj

Elkészítés:

Egy gyúródeszkára szórjuk ki a lisztet és üssük bele a közepébe a tojásokat, majd dolgozzuk sima tésztává. Csomagoljuk be és rakjuk félre egy órára pihenni.

Közben készítsük el a tölteléket, mivel én egy lágy füstölt sajtot használtam, így azt csak elkevertem a ricottával, de ha nem tudunk beszerezni ilyet, akkor reszeljük bele a sajtot. A fokhagymákat törjük bele és adjuk hozzá a szardella pasztát, keverjük ki egy villával jó krémesre. Daraboljuk fel a paradicsomokat apróra és szórjuk bele a ricottába. 

Ha letelt az egy óra, a tésztát osszuk 3-4 részre, és nyújtsuk ki (géppel vagy nyújtófával), ha gépet használunk, nyugodtan nyújthatjuk a legvékonyabbra, nem fog kiszakadni. Amíg dolgozunk az egyik résszel, addig a többit csomagoljuk vissza, hogy ne száradjon ki. Egy tésztaszaggatóval (lehet bármilyen alakú, méretű, ez a saját ízlésünktől függ, én egy 5 cm átmérőjű kör alakú szaggatót használtam) szaggassuk ki és az alsó részre tegyünk egy kisebb teáskanálnyi tölteléket, tegyük rá a tetejét. Ha nem tapadna össze, kicsit vizezzük meg az alsó rész szélét, majd nyomkodjuk le egy villával a szélét. Lobogó vízben 2-3 perc alatt főzzük meg.   

Olajon dinszteljük meg a hagymát, majd ha nagyjából megpuhult akkor, adjuk hozzá a felaprított fokhagymát is. Öntsük fel a sűrített paradicsommal, sózzuk, borsozzuk és főzzük 5-10 percig. A vége előtt adjuk hozzá a fűszereket. Ha valaki nem szereti darabosan, le lehet turmixolni nyugodtan. A fűszerek után adjuk hozzá a tejszínt, de ilyenkor már ne főzzük, mert kicsapódik. 

 

Szólj hozzá

olasz vega tészta ravioli paradicsom szósz